Pastoraatteam

Het pastoraatteam bestaat uit de pastor, coördinator en een aantal leden uit de parochie welke daartoe zijn toegerust. Het pastoraatteam is de verbindende factor in de parochie. Het pastoraatteam is de eerst aanspreekbare van de parochie. Binnen het pastoraatteam is een pastorale houding naar elkaar toe en vandaar uit naar de parochianen. Het pastoraatteam is bij uitstek geschikt om mee te helpen van de parochie een vitale en aan aantrekkelijke gemeenschap te maken (niet binden maar boeien) of er voor te zorgen dat ze dat blijft. Dit betekent concreet continueren en begeleiden van wat goed gaat en met initiatieven komen waar leemtes liggen en dit alles vanuit de beleidsgedachte “er willen zijn” voor elkaar, zoals God er is voor ons.