Verslag parochievergadering

Parochieraad vergadering 3 april

Om half 8 zijn we compleet en heet ik iedereen welkom, Ida leest een tekst over de tulp deze is ook gelezen op de uitvaart van Bruno de Jong, passend bij zijn leven.

We steken een kaars aan voor een overledene in de kennissenkring die veel te jong was en steun en kracht voor zijn gezin. Daarna nemen we de notulen door en strepen weer het een en ander weg op de aktielijst.

Adriaan praat ons bij over de aktie kerkbalans, helaas blijft het resultaat achter bij vorig jaar. Mocht u de brief nog hebben liggen of denkt u nu o jee die ben ik kwijt maar ik wil toch wel iets geven voor de kerk, achter in deze zes een staat het rekeningnummer waar u onder vermelding kerkbalans zo nog kan bijdragen. Waarvoor onze hartelijke dank.

Ook kijken we naar de opbrengst voor de zes een en ook die is minder dan afgelopen jaren. Wordt de zes een nog goed gelezen? Is de zes een voor u van waarde? Moeten we niet zoals zoveel ook de zes een digitaal gaan verspreiden? Wat kunnen we doen om kostendekkend te werken met ons parochieblad?

Zomaar wat vragen/ oplossingen die op borrelen om de kosten beheersbaar te houden zijn:

Een dringende vraag stellen en deze duidelijk aan de zes een vastmaken in een opvallende kleur, dan maar hopen dat het gelezen wordt en we antwoorden erop krijgen. Eline en ondergetekende gaan daarop brainstormen en het resultaat heeft u gezien op de voorkant van deze zes een.

We worden bij gepraat door Peter over het kerkbestuur, zij hebben een gesprek gehad met de gemeente over de kerkvisie van de gemeente. Een informeel gesprek want ja in deze gemeente zijn 5 katholieke kerken en deze blijven echt niet allemaal open in de toekomst. Als je dan iets wil heb je wel met de gemeente te maken dus is het goed om zo met elkaar in contact te zijn.

Ook is er een gesprek geweest met de projectontwikkelaar die plannen laten zien voor naast de kerk, ook dat was informeel want dat er iets anders komt dan café Dollenburg weten we allemaal.

We gaan door de verslagen van het PT, er zijn wat vragen en opmerkingen die weer mee genomen worden naar het volgende overleg. We gaan deze maand afscheid nemen van Ton Mes op de administratie na 15 jaar bijna elke donderdag morgen en maandagochtend achter de computer te hebben gezeten. Ton namens iedereen heel hartelijke dank daarvoor en gelukkig hebben we een opvolgster Anneke Koning die door jou nu wordt ingewerkt.

Ook hebben we afscheid genomen van Co Feld die de functie van hoofdkoster heeft teruggegeven. Jan Schouten heeft de taak overgenomen en met wat hulp van Rinus en Peter, daar Jan overdag door de weeks nog te werk is gaat het zeker lukken.

We kijken vooruit. 21 April komt Kogge klassiek een concert geven in de kerk, het wordt kermis, doen we nog iets voor de misdienaars?

En zo komen er nog wat vragen langs die zo goed mogelijk worden beantwoord.

Om 21.20 uur sluit ik de vergadering en gaan we huiswaarts of nog naar een verjaardag, moet ook kunnen. De volgende vergadering is woensdag 1 mei 2024.

Els van der Hulst